רשת המטרו במטרופולין תל אביב היא רשת של רכבות תחתיות, אשר נועדה להרחיב את פריסת השירות של רשת הרכבות הקלות לכפר סבא ורעננה בצפון, פתח תקווה במזרח ולוד ורחובות בדרום.

רכבות המטרו יסעו במנהרות תת קרקעיות, בהפרדה מלאה מתנועת כלי הרכב (בניגוד לקווי הרכבת הקלה, אשר יסעו גם מעל לפני הקרקע). המרחק הגדול בין התחנות  יאפשר מהירות נסיעה גבוהה יותר, ובכך יקצר את זמני הנסיעה בין ערי המטרופולין.

בתל אביב-יפו מתוכננות לקום כ-22 תחנות תת קרקעיות שיתחברו לתחנות הרכבת הקלה ורכבת ישראל, ויעמידו רשת הסעת המונים בקנה מידה של מטרופולין בינלאומי. עלות הפרויקט מוערכת ב-150 מיליארד ש"ח, ללא ספק פרויקט התשתית הגדול והשאפתני שהיה בישראל אי פעם.